Följ min blogg med bloglovin

torsdag 3 november 2011

Fattiga riddare

Tre fjärdedelar av familjen har höstlov den här veckan! Jag kan ju tycka att det skulle finnas extra mycket tid till att fixa långa härliga frukostar, men så har det inte blivit hittills.

Frukosten har varit precis som vanligt måndag till torsdag, det vill säga havregrynsgröt, havregrynsgröt med kokos, havregrynsgröt med kokos och slutligen mannagrynsgröt idag (och för mig) plus te och macka.

Imorgon är lovets sista dag och då kanske jag slår till och bjuder hungriga barn på något extra!

Fick semmelbullar av mamma för ett tag sedan och då gjorde vi goda fattiga riddare av dom. Skräll att jag inte gjorde semlor av dom, jag kan fortfarande inte fatta det?

När jag var liten brukade vi äta lingonsylt till dom, men nu åt vi med kanel och socker istället.


Fattiga Riddare

Semmelbullar, annat vetebröd eller franskbröd
2 ägg
1½ dl mjöl
1½ dl mjölk
smör att steka i
kanel
socker

Skär brödet i skivor. Vispa ihop ägg, mjöl och mjölk. Dränk brödet i smeten och stek sedan i smör. Strö över kanel och socker och ät!


Igår premiäråkte vi skidor på ÖSK. Märkligt, men otroligt härligt!

Den här förmiddagen har jag ägnat åt att försöka småbarnssäkra vissa delar av vårt hem, men det är inte det lättaste då ens egna barn börjar vara stora nu.
Snart får vi i alla fall besök av lilla A och kanske även av ännu mindre lille T!

Ha en bra dag!

/Åsa

3 kommentarer:

  1. Skidor??!!
    Frukostar kan också vara impopulärt att variera hos konservativa barn:-)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad gott det ser ut, tycker det var härligt att du inte gick den uppenbara vägen med semlor ;) Grötfrukostar brukar det bli hos mig också, men ibland är det trevligt med lite lyx!

    Du, får nog ta och börja prenumerera på dig nu, jag hittar massor av inspiration här! Ja, så får det bli ;)

    SvaraRadera
  3. Skoj, det var inte igår jag åt det senast :)

    SvaraRadera