Följ min blogg med bloglovin

torsdag 26 juli 2012

Älgörtssaft

När jag var ute och sprang ikväll så sprang jag förbi stora ruggar med älggräs som blommar som bäst just nu.

Det blir nog ingen älgörtssaft i år heller, men för den som vill göra så är tiden inne nu!

Har lite planer på annan dryck med älgört, jag får se om och vad det blir i så fall...


Receptet på älgörtssaft finns här!

Jag har  mina sista semesterdagar den här veckan och de senaste dagarna har bjudit på bad, gårdsauktion och tivoli. Det har varit himla kul trots att jag 1. inte badade (för kallt) 2. inte gjorde några fynd, bara bjöd på vackra ting 3. blev smått yr genom att bara titta på när barnen snurrade runt på femtioelva karuseller. Jag som tidigare älskade att åka karusell har tappat bort det nu.

Må så gott!
/Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar