Följ min blogg med bloglovin

onsdag 18 juli 2012

Chili på muurikkan


Sommar, sommar, sommar...

...å vädret kunde inte vara mer omväxlande, det är bara riktig värmebölja vi inte har fått känna på än (önskas INNAN semestern tar slut helst).

Häromdagen var vi i alla fall iväg till stugan. Mamma och jag hade fleecetröjorna på medan vi tvättade trasmattor och barnen badade i sjön.


Vi passade på att laga middagen på muurikkan!


Det blev en het chili av köttfärs som vi åt i tortillabröd med avokado, gräddfil och majs.
Mycket gott blev det!



Ikväll har vi suttit i skön kvällssol på syrrans altan och ätit födelsedagstårta.

Snygg och chokladig!


Ha en fortsatt solig och fin kväll!

/Åsa

 

4 kommentarer:

  1. Jag blev helt paff när jag ser bilden på er grill/muurikka och inser att vi antagligen fick en likadan till vår grill. Nu måste jag ut och kolla i garaget vart vi gjorde av den när vi satte ihop grillen...

    SvaraRadera
  2. Den sista bilden med tårtan gillade jag skarpt! Väldigt snygg ;)

    SvaraRadera
  3. Nämen fy fabian vad coolt, en sådan vill jag också ha! Om jag ändå hade en trädgård. Och en grill...

    SvaraRadera