Följ min blogg med bloglovin

onsdag 26 januari 2011

Halv åtta hos mig

Halv åtta hemma hos oss är definitivt inte tevetid, men för ett tag sedan kollade vi på några avsnitt av Halv åtta hos mig på digitalteve och nu är vi fast!

Den här veckan är det ju från Östersund och extra roligt att se!

Igår presenterade Johan den godaste menyn, enligt mig, sedan vi började titta!


Bild lånad från tv4

Enrisrökt öring med citrondillmajonäs och surdegskrutonger, Bräserad älgbog med mandelpotatispuré, rödvinssås och fjällkantareller, Hemmagjord vanlijglass med hjortron...

Jag tror aldrig jag ätit någon bräserat, men nu ska det bli!

/Åsa

7 kommentarer:

  1. Jag såg också det avsnittet, kanonmat! Vi har en liten tv i köket och har ofta kommit till matlagningen vid halvåtta-tiden, perfekt att kolla samtidigt. Vi har ju inga småbarn så vi äter ganska sent....
    Även vi kommer att göra den menyn någon framöver.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en riktigt imponerande meny Johan Ramstedt bjöd sina gäster på och dessutom hade han en så trevlig och avslappnande attityd till det hela. Brukar emellanåt titta på BBC Lifestyle och den brittiska versionen som heter Come dine with me. Samma programkoncept men medan svenska deltagare gör allt för att tillreda den perfekta middagen och visa upp sin mest finputsade och väluppfostrade fasad så kan de brittiska deltagarna inte alla gånger laga till ätbar mat ens. Engelsmännen vågar också visa upp sina fel och brister, vilket gör att Come dine with me får ett större underhållningsvärde.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar programmet, men det krockar precis med nattning av småvildarna.
    Den här menyn passar mina smaklökar.

    SvaraRadera
  4. Åh jag tyckte också att det var en av de bästa menyerna på riktigt länge! Speciellt förrätten fick mitt snålvatten att rinna här framför tv:n. Den ska jag klart prova! :-)
    Vilken supertrevlig blogg du har! Jag gör jättegärna ett länkbyte om du har lust! :-)

    SvaraRadera
  5. Ett av mina favvoprogram. Det är ofta då vi sätter oss för att äta. Då ska maten vara klar helt enkelt!!:)

    SvaraRadera
  6. Ha ha jag blir Karin nr 3 hos dig! Jag missade den här menyn men den ser helt fantastisk ut! Extra kul att det var från Östersund tycker jag också. Tänk om jag skulle göra som du och ta fram grillen fast det inte är vår.....jag ska fundera. Ha det fint/Karin

    SvaraRadera