Följ min blogg med bloglovin

tisdag 4 januari 2011

Nyårsmeny

På nyårsaftonen hade vi bästa vännerna här och tillsammans med alla barn var vi 12 stycken som samlades och hade en trevlig kväll!

Så här såg menyn ut:

Välkomsdrink

med apelsin och nejlika, se Helenas recept här.

Förrätt

Avokadosallad med räkor, rom och majonäs

Chapel Hill Sparkling Chardonnay



Varmrätt

Ugnsbakad lax med hummersås och duchesspotatis

Penfolds Koonunga Hill



Dessert

Pistaschglassbomb med mintchokladparfait


Vid tolvslaget gjorde vi en plocktallrik med ostar, charkuterier, frukt, marinerade vitlöksklyftor med mera.

Det blev genomgående vitt vin hela kvällen, jag saknade dock det röda vinet till plocktallriken, men det brukar vara ett bra val att inte öppna den sista flaskan... :)



Klicka på rätterna för att komma till recepten!

Det har varit skralt med uppdateringar den senaste tiden, men idag när det är uppehåll i Tour de Ski passar vi på. :)

/Åsa






5 kommentarer:

  1. Då måste jag få fråga...hur gamla var barnen? Vad åt dom? Jag har barnbarn i åldrarna 7 till 18 år och minstingen är en "picky eater" som till och med tycker att tacos och spaghetti och köttfärssås är äckligt.

    SvaraRadera
  2. Karin - barnen var i åldrarna 7-12 år och särskilt huvudrätten gick åt i ett nafs hos samtliga även om kräftstjärtarna inte föll alla i smaken. Jätteglad är jag för det. /Åsa

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig nyårmeny! Säger en fisk- och skaldjurstokig ;-) Helt i min smak!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig o trevlig Nyårmeny du bjöd med, jag är som sagt oxå en fiskälskare så den menyn skulle falla mig i smaken =)

    SvaraRadera
  5. Åh vilken härlig nyårsmeny, låter jättegott allt ihop! :)

    SvaraRadera