Följ min blogg med bloglovin

söndag 30 januari 2011

Het ananas

Nu är helgen snart slut och vi har varit mer än aktiva med skidtävling igår och skidskyttetävling idag. Många mackor har det blivit... Idag bestämdes det att vi ska åka iväg även nästa helg, men då måste vi försöka hitta på en bättre matsäck. Funderar på pastasallad, men

tar tacksamt emot förslag på bra matsäck till stunderna i skidspåret!


Igår åt vi laxgratäng med chili till middag när vi kom hem och tillefterrätt gjorde jag Mårtenssons heta ananas.


Jag kan äta ananas i alla former - det är ju så himla gott!

Att lägga den i en lag med chili, vanilj och apelsin var inte alls dumt!

Receptet här!

/Åsa

3 kommentarer:

  1. Så kul att ni provade ananasen och att ni tyckte om den. Så himla fin bild ni fick till!

    SvaraRadera
  2. Laxgratängen ser väldigt god ut...gillar mat med hetta!.....ja ananasen har jag provat för längesedan...kanske dax att göra den igen =)

    SvaraRadera
  3. Det här lät som ett recept i min smak!!!

    SvaraRadera