Följ min blogg med bloglovin

tisdag 5 mars 2013

Julie & Julia - en film med stor kärlek till mat

Här uppe har vi sportlov nu! 
Jag tog en sväng runt milspåret igår, tyvärr fick jag ett elakt skavsår så jag vet inte hur det blir med skidåkning idag. Barnen är i alla fall i backen. Det är inte direkt snabbföre så det skulle ju egentligen ha passat mig bra att ta en slalomsväng också.
 
 Igårkväll var resten av familjen på skidskytteträning och jag gjorde något som jag inte brukar en vanlig måndagkväll i min ensamhet. :) Jag kollade på en film, Julie & Julia.
 
 
 
Jag hade hört talas om den innan, men visste egentligen inget om den. Den visade sig innehålla två verkliga historier om två riktiga matentusiaster, Julie Powell och Julia Child.
 
Julie är en matbloggare som bestämmer sig för att laga sig igenom Julias kokbok Mastering the Art of French Cooking på ett år och blogga om det. Parallelt får man följa hur Julia lärde sig att laga mat och arbetet bakom kokboken.
 
Filmen är jättefin och Meryl Streep utmärkt i ena huvudrollen!
 
 
 




"You are the butter tom my bread, you are the breath of my life"
 
 /Åsa
 
 

3 kommentarer:

  1. En av våra favoritfilmer också, Meryl S. är suverän! Det enda vi blev lite besvikna på var att de aldrig träffades och att J. Child inte gillade det Julie gjorde.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också det var en mysig film, men håller med Mårtenssons att Julia var lite taskig mot Julie. Jag kände även igen mig en hel del.

    SvaraRadera