Följ min blogg med bloglovin

onsdag 30 oktober 2013

Helgen som gick

 
Tillsammans med mamma och syrran besökte jag Södertälje och Stockholm i helgen som var.
 
Vi besökte min snälla farbror Jan & Anita och de tog hand om oss på bästa sätt.
 
Vi har blivit bjudna på jättegod mat och jag inspirerades jättemycket av Middagsfrid (en matkasse med tillhörande recept för fyra dagar) som de beställer ibland.
Vi har hittills under den här veckan gjort både en pasta- och en kycklingrätt som jag såg i deras receptsamling därifrån. :)

Förutom att det verkar otroligt smidigt att få hem matvarorna man behöver och slippa planera vardagsmaten någon gång ibland så gillar jag Middagsfrids rader om miljötänk, vikten av att all mat ska gå åt osv.
 
 
Lördagen spenderades i Stockholm där vi hade bokat bort på restaurang för att fira Jan. Vi hann även med lite shopping och fika. :)
 
 
Hötorget
 
 
Medan jag förlustade mig i storstan hann resten av familjen med bland annat spökdisco och kräftskiva!

Nyss en händelserik helg och idag lillördag och snart helg igen!

/Åsa
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar