Följ min blogg med bloglovin

måndag 21 oktober 2013

Hiss & Diss

 
 
Nu har jag kollat på tre avsnitt av femmans Dessertmästarna och nja, programmet har inte tilltalat mig tyvärr. Jag skulle vilja se mer h u r deltagarna går tillväga när de skapar sina kreationer. Jag förstår att man måste klippa rätt friskt när flera timmar ska klippas ner till 45 minuter, men någonting kan de väl visa?
De gör ju ändå väldigt avancerade desserter, det är ju det som är grejen, deltagarna är proffs och jag vill se mer av det de gör och veta mer om vad det på tallrikarna är.
 
Nu är det mycket fokus på juryn (med rätta kanske?), men juryn är väldigt sura, eller hur? De ska så klart vara kritiska. Jag tycker även att de borde visa nyfikenhet inför det deltagarna ska presentera. Men det är kanske bara ett spel inför kamerorna den är bistra sidan? Den enda som visar sig lite mänsklig och intresserad är Magnus Johansson.
 
Det är ju en helt annan nivå än Hela Sverige Bakar, men det programmet passar mig så mycket bättre. Jag blir glad av att kolla på det och jag tycker att juryn är rättvis och kan visa glädje över bakverken som är extra bra.
Bild: tv4.se
 
 /Åsa


2 kommentarer:

  1. Nej, vi klarar inte heller av att kolla på dessertmästarna, det är milslångt från originalprogrammet som vi sett tidigare. Det blir (som de flesta andra program som överförs till svenska) bara pinsamt och krystat, gör nästan ont i kroppen när man ser på det...

    SvaraRadera
  2. Håller med där, gillar inte heller dessertmästarna. Men Hela sverige bakar gillar jag!!

    SvaraRadera