Följ min blogg med bloglovin

lördag 12 oktober 2013

Sjåkkla!

Det har varit mycket Nobelpris-snack i veckan, men jag satte nästan chokladbiten i halsen när jag läste den braskande nyheten att om bara några år ska chokladen vara slut!
 
Det fanns till och med ett datum, 2 oktober 2020. Främst skulle orsaken vara att man tjänar mer på att odla gummi än kakaobönor och därför förs kakaoplantagen om till gummiplantage.
 
Sorgen blev dock kortvarig som tur var då man bara dagen efter kunde dra en lättnadens suck då en av chokladmarknadens största tillverkare lät meddela att det var lugnt, vi kommer att kunna käka choklad även framöver.

 
 
Jag konsumerar på tok för mycket choklad, ja, hela familjen faktiskt, så jag ska försöka dra mitt strå till stacken och inte köpa lika mycket choklad som jag gjort hittills. Jag kan inte lova, men drar jag ner lite grann kanske det räcker några år till. :)
 
 

2 kommentarer:

  1. Gäller att vi äter extra mycket choklad nu för att visa att efterfrågan är hög ;) För en god sak!

    SvaraRadera
  2. Attans, nu blev jag besviken! Jag hade hoppats på att choklad/kakao skulle bli så exklusivt att det inte behövde vara med i ALLT längre. Att jag, som inte tål kakao alls, oxo skulle kunna köpa glass, för man skulle vara tvungen att hitta nåt annat att spreja glassvåfflan med. Att kondisen skulle ha nåt annat än sockerfria kakor som även är chokladfria. Att de enkla, vanliga desserterna kunde serveras utan att vara pudrade med det bruna giftet. Kort sagt, jag såg fram mot 2 oktober 2020! Men säg den lycka som varar... *suck*

    SvaraRadera