Följ min blogg med bloglovin

fredag 20 april 2012

Mojito

Läge för en fredagsdrink kanske?

Drinkar är ju inte vår starka sida, men man kan ju ta genvägar genom att köpa färdigblandad drink.
Den här mojiton är en sådan och serverades med massor av is och lime.

När vi var i Västindien för massa år sedan och bodde på All incusive-hotell med fria drinkar så blev det några mintiga giftgröna drinkar som nästan smakade tandkräm och mojiton ger lite samma känsla tyckte Åsa, men Mattias han sörplade i sig som vanligt!

Skål och trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Oooh nu längtar jag till semestern!...jag brukar alltid köpa den färdiga varianten på glasbanken precis till semestern. Med mycke is och lime precis som bilden!!....

    SvaraRadera
  2. Gott och friskt, sommar i glaset!
    Skål och trevlig helg på er.

    SvaraRadera
  3. Jag säger, nej nej nej! Denna drinkmix är en av de värsta jag har druckit. Mojito är för mig en frisk drink,men denna mix är såå söt. Jag vet att det står att man ska ha tillsätta en massa lime, men vanlig mojito är ju nästan bara lime och ljus rom. Mitt råd är att köpa vanlig Bacardi och blanda med lime, mynta och en skvätt sockerdricka. Just mojito är en av mina favoriter. På sommaren muddlar vi ned lite bär också om vi har möjlighet.

    SvaraRadera
  4. Åsa, du kan se dig själv som utmanad! ;)

    SvaraRadera