Följ min blogg med bloglovin

onsdag 19 december 2012

Gravad ingefärslax

Det går minst sagt trögt i detta julkök, men nu är i alla fall laxen gravad!
 
Eftersom vi tyckte att den ingefärsgravade blev så lyckad ifjol så var det ingen tvekan om att vi skulle göra sådan även i år.
 
 
Till laxen tror jag att vi blandar en wasabisås i år och antagligen en vanlig gravlaxsås också - det är ju så gott!
 
Receptet på gravlaxen finns här!
 
Planen är att det ska kokas godis också, men det dröjer nog ett par dagar än.
 
 Jag har nog aldrig varit så julgodissugen tidigare, men som tur var fick jag en ask dumlekola igår när vi bytte julklappar på jobbet så det får stilla sötsuget tills vidare (men säg inget till familjen för de tror inte jag öppnat asken än...).
 
Egentligen hade jag velat göra egna marshmallows, men jag får nog spara på receptet ett tag till eftersom det är så många önskemål på andra sorters julgodis.
 
 
 
MÅ så gott!
 
/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar