Följ min blogg med bloglovin

söndag 3 november 2013

Grill

Förra helgen besökte jag restaurang Grill i Stockholm.
 
Det var första gången jag besökte det stället, men antagligen inte sista.
 
 
Inredningen är väldigt lekfull och man har byggt upp helt olika miljöer. Man har bland annat en stor haj hängandes ner från taket när man kommer in i restaurangen. Ett cirkustält på ett annat ställe och så vidare.
Det hörs ju annars på namnet vad det är man serverar här - grillat. :)
 
Några i sällskapet åt tonfisk till varmrätt, det var asiatiskt stuk på den rätten och man grillade den själv på bordet. Det såg riktigt gott ut!
 
Dålig mobilbild i taskig fotobelysning
 
Själv åt jag kolgrillat lamm som var ört- och vitlöksmarinerat. Mycket gott med potatisgratäng och olika gröna tillbehör.
Kan rekommendera det och även löjromsdippen med friterade lökringar som jag åt till förrätt!
 
 
 
Igår blev vi bjudna på allhelgonamiddag hos syrran. Kvällen började utomhus där de hade tänt eldkorgar, marschaller och ljus. Vi fick grilla förrätten och dricka varm glögg till, mysigt!
Sedan gick vi in och bjöds på pulled pork och gratinerade bär till efterrätt!
Tack för det!
 
 
Må så gott!
 
/Åsa

1 kommentar: