Följ min blogg med bloglovin

måndag 13 december 2010

Hårt bröd



Vi gör ibland ett hårt bröd som är väldigt gott!


2 dl majsmjöl
1 dl solrosfrön
1 dl sesamfrön
0,5 d linfrö
1 tsk salt
0,5 dl rapsolja
2,5 dl kokande vatten


Rör ihop alla torra ingredienserna samt oljan  i en bunke och häll över det kokande vattnet. Rör om. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper på en plåt. Skär rutor och häll över lite flingsalt. Grädda på 150 grader i drygt en timme.

Plättlätt!
 Jag gjorde en sats i lördags och på söndag morgon hade vi tre stycken kvar... :)

/Åsa

7 kommentarer:

  1. Det var ju ett enkelt recept, det ska vi prova!

    SvaraRadera
  2. Vad gott!! Måste jag nog testa!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ska nu till att göra femte satsen på någon vecka - en ny favorit på Kompaniet! Att det dessutom går geschwindt att göra är ju ingen nackdel... Vi ses!

    /Anneli

    SvaraRadera
  4. Fick det hos en god vän. Supergott! Carina

    SvaraRadera
  5. Det där gör vi varje vecka! Superenkelt och gott!

    SvaraRadera
  6. jag ålskar den hær brødet o h m g vad good år

    SvaraRadera
  7. jag ålskar den hær brødet o h m g vad good år

    SvaraRadera