Följ min blogg med bloglovin

lördag 17 mars 2012

Cab Sauv.

Det är sällan vi bloggar vin här, men här kommer i alla fall ett vintips!

För en tid sedan beställde Mattias och syrran hem en låda vin av Morberg Collection.
Jag tyckte först inte att det var en jättebra idé då de recensioner jag läst om vinet inte var de bästa.


Jag blev glatt överraskad!
Jag tyckte att det var lent, smakrikt och fylligt med god eftersmak.
Vi åt det till älgfilé och det kunde inte passat bättre.

Det är ett chilenskt vin som har nr 75678 på Systembolaget och säljs i låda med 6 flaskor.


Medan killarna är i Värmland och skidskyttar så tänkte jag ta med mig Tea ut i växthuset idag för att fixa i ordning lite och peta ner några frön. I väntan på att våren ska komma...

Ha en härlig lördag!

/Åsa

2 kommentarer:

  1. Skoj med vinrecension, visste inte ens att Morberg hade ett eget vin! Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera
  2. Vi har också läst om vinet på lite olika ställen, men eftersom man måste ta hem 6 flaskor har vi inte provat...

    SvaraRadera