Följ min blogg med bloglovin

söndag 25 mars 2012

HP

Idag har vi haft födelsedagsfika för Love som fyllde år i fredags!

Jag ville göra en tårta med päronfyllning och googlade runt en del. Fastnade för päronmousse och såg då att "alla" tårtbloggar bloggade om päronmousse tillsammans med after eightkräm.

Jag gjorde päronmoussen på päronpuré (barnmatshyllan) och tyckte att den var god när jag smakade av den. After eightkrämen på mörk choklad och after eight fick en väldigt stark chokladsmak.
Jag tog därför ett tunt lager av chokladkrämen och tjockare av päronmoussen.

Jag är lite besviken över päronmoussen, tyckte inte den smakade något särskilt alls i själva tårtan. Chokladkrämen däremot var god, men jag vispade den för tjock.


Dekorationen blev i Harry Potter-tema.

Själva tårtan ska föreställa en bok, men det syns inte på bilden.

Idag är det våffeldagen, men vi har fikat så mycket idag och blev jätteglada när syrran bjöd på jättegod lasagne till middag!

Må så gott!

/Åsa

 




2 kommentarer:

  1. Så fin tårta! Blir så imponerad av alla som gör fina tårtor.

    SvaraRadera
  2. Vilken finfin tårta! Mkt bra tema dessutom, jag älskar HP-böckerna :=)

    SvaraRadera