Följ min blogg med bloglovin

torsdag 31 maj 2012

Nässelsoppa

Ja nu har vi plockat ogräs igen en del ska jag torka och ha i te tänkte jag, men det mesta åkte ner i kastrullen och blev till en nässelsoppa fullproppad med nyttigheter!



Jag är inte jätteförtjust i nässelsoppa, men barnen gillar det och blir det bara en gång om år funkar det ju. :)

Jag använder annars mest nässlorna till gödselvatten, men vet många som gör nässelpesto, torkar dem och har i bröd, gör paj och risotto med nässlor i och en hel del annat ätbart.

Äter du upp brännässlorna?

När jag ändå är inne på naturens skafferi så kan jag ju påminna om granskottssirap. Det är snart dags för det nu!

/Åsa

2 kommentarer:

  1. Nej, jag brukar inte ta hand om nässlorna...Borde egentligen, vi skulle leva gott länge och väl! Har massor på tomten, förstår inte varför de trivs så bra?! :-)

    SvaraRadera
  2. Nässlor är gott just nu har jag dille på att ha torkade nässlor i mitt te vatten.

    SvaraRadera