Följ min blogg med bloglovin

söndag 9 januari 2011

Grönsaker nu?

Vad äter ni för grönsaker den här årstiden?

Själv tycker jag att den "vanliga" grönsalladen är väldigt trist just nu, tomaterna smakar verkligen ingenting.


I julas gjorde jag en sallad med bland annat brysselkål, fikon, apelsin och granatäpple. Den blev god och jag skulle gärna äta mera brysselkål, men barnen gillar det inte alls. Apelsin försöker jag använda lite mera nu när de är så goda, men fantasin tryter...

Råa morötter tål inte jag och vitkål är det barnen som stoppar.

Tips tack!

/Åsa

3 kommentarer:

  1. Tycker verkligen grönsakerna är skittråkiga, dåliga, smaklösa och dyra nu. Försöker äta en del rotfrukter som kål, morötter, palsternacka men även ruccola och andra sallader i påse. Rivna morötter funkar till det mesta.

    SvaraRadera
  2. Kan inte mer än hålla med er och föregående skrivare, det är ingen höjdare med grönsakerna. Bönor och linser kör vi gärna med som tillbehör och precis som Sofie så har vi rotfrukter lite oftare.

    SvaraRadera
  3. Det blir väl mest rotfrukter och frysta grönsaker nu för tiden. Tycker ett bra trick är att smyga ner dem i grytor och soppor så tar de smak och märks inte lika mycket. Men om man vill ha en fräsch sallad så tycker jag en med apelsiner är jättegott! Varför inte ha en citrussallad som efterrätt? Om ni har svårt för rivna morötter kanske det blir lättare att blanda dem med rivna äpplen och en skvätt äppelcidervinäger? Eller blanda morötterna med turkisk yoghurt och fetaost? Ja det var några tips i alla fall...

    Riktigt aptitretande blogg förresten :)

    SvaraRadera