Följ min blogg med bloglovin

söndag 24 juli 2011

Leva

Strax söder om Visby finns Leva Kungslador, ett smultronställe som vi hittade till under semestern på Gotland tidigare i somras.


Första gången vi kom dit fikade vi lunch där och besökte deras snygga butik.

Barnen åt pannkakor med salmbärssylt, Mattias och jag åt mackor. På Mattias var det salami och brieost och på min den godaste hommusen jag har ätit! Jag vet inte vad som var speciellt med den, men den var riktigt, riktigt god!



Vi stannade där en stund och bara njöt av solen och den mysiga miljön.

Det fanns en mysig äppellund med en skogslek i anslutning. Där fanns det hängmattor, trädkojor, gungor och lianer. Perfekt för barnen!




Gårdsbutiken sålde blomplantor med tillbehör och ekologiska produkter. Dyrt, men det var riktigt fina varor.



Vi köpte gotländsk rapsolja och en flaska skogshallonsaft. Saften var ganska dyr, men å andra sidan kostar ju läsk några kronor också.





Stället kändes som en blandning mellan Rosendals trädgårdscafé, Granit och stenugnsbageriet i Rute.

På hemresedagen åkte vi dit igen och åt en kombinerad lunch/middag där, de hade pizzabuffé och den vegetariska pizzan som jag åt var jättegod!

Med oss hem köpte vi deras stenugnsbakade levainbröd som nästan är beroendeframkallande!

/Åsa

2 kommentarer:

  1. Oj, så mysigt. Hummusmackan såg riktigt, riktigt god ut.

    http://smaskelismaskens.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Åh... Ta mig till Gotland nu... Denna underbara ö.

    SvaraRadera