Följ min blogg med bloglovin

måndag 22 oktober 2012

OPD

Ingen av oss har nånsin hållit på med några särskilda dieter, vilket kanske är konstigt med tanke på att "alla" kör med LCHF.
 
Att äta efter sunt förnuft och lagom är bäst funkar hyfsat bra även om det blir lite mycket av det goda ibland.
 
 
Nu har visst ordförande för Svensk Potatis testkört OPD, Only Potatoe Diet, och det lät ju nästan som en diet i min smak. Jag skulle kanske behöva addera lite sås till bara.
 
Pärer och sås det är som min melodi!
 
Det är därför jag skulle ha svårt för andra dieter, jag har svårt att tänka mig att utesluta potatis (eller pasta och ris för den delen).
 
 
Läs mer om OPD här och testet som Lars Elofson precis genomfört här.

Tack för alla fina kommentarer om vår kokbokshylla!

/Åsa

3 kommentarer:

  1. Javisst är det konstigt med alla dessa dieter som vi går på, och det är ju bara så att det är en livsstil som man väljer men en del tror det är en bantningskur. Däremot kan jag välja att dra ner på kolhydrater och äta rena produkter.....och du sås o pären är tusan så gott oxå!
    Härligt inlägg!!..;)
    //Tina

    SvaraRadera
  2. Kul diet "mot strömmen";-) Nej, alla dieter är bara att lura sig själv - sunt förnuft och vettiga vanor utan extrema inslag är melodin!

    kram! Christin

    SvaraRadera
  3. Nej visst är det svårt att utesluta en produkt helt och hållet för alltid. Vi tar lite GI-perioder ibland när vi känner att det behövs, men då äter vi kolhydrater i långsam form istället för att utesluta som man gör i LCHF. Lite mer rörelse på det så går det riktigt bra.
    Man måste ju njuta lite också:)

    SvaraRadera