Följ min blogg med bloglovin

torsdag 17 januari 2013

Tea-time

Närmare minus 25° utomhus och otroligt vackert om dagarna när solen letat sig upp över kristyrtäckta träd.

Jag dricker hett te sommar som vinter och när helst det bjuds, men nu blir det extra många koppar för att hålla kroppen varm.

För ett tag sedan beställde vi hem lite nya teer, Mattias valde ett grönt rökt te, Jade Rings. Jag förstår att han föll för det för det beskrivs som ett vackert, ovanligt och mjukt te. :)

Jag har lite svårt för rökta teer, men jag ska ge det en chans om jag blir bjuden någon kväll. Tea for two, kanske. :)



 
Jag beställde Vild Magnolia. Har ju alltid velat ha ett blommande magnoliaträd, men då det inte funkar här uppe nöjer jag mig med te. Ett tag i alla fall.
 
Man tar en blomma som man stoppar ner i koppen och slår vatten över, eller brygger.
Är det någon som kommer ihåg hur det doftade på Indiska förut. Då när man var liten och det fortfarande låg på Storgatan? Så smakar teet och det är jättegott!
 
På bilden är det Tigeröga. Inte lika gott som Magnolian, men helt okej. Blomman Tigeröga sägs stärka immunförsvaret och det är ju inte så dumt om det funkar!
 
Teerna har vi köpt på Enkoppte.nu. Webshoppen håller på att avvecklas, men sidan ska vara kvar och utvecklas till en slags te-guide.


”Ett samtal utan te är som en natthimmel utan måne”
/turkiskt ordspråk



/Åsa


2 kommentarer:

  1. kan varmt rekommendera http://tehusetjava.se/ många tesorter, snabb levernas och fint förpackat.

    SvaraRadera