Följ min blogg med bloglovin

torsdag 31 januari 2013

Citrusmarmelad

Nu finns det massor av härliga apelsiner att frossa i! De är ju godast att äta som de är, men jag tog några blodapelsiner och en citron och gjorde marmelad också.
 
Jag smaksatte den med vanilj och det tillsammans med citrus blev väldigt fräsch och god i smak!
 
 
 
 
 
 
 
Jag hade kanske för stora fruktbitar i min och den blev liiite lös, men mycket god!
 
Eftersom jag, ännu en gång, gjorde en för lös marmelad så överlåter jag receptet till någon mer tillförlitlig. Mitt tips: Hitta ett recept på citrusmarmelad och addera vanilj.
 
/Åsa

1 kommentar:

  1. Sen vi gjorde marmelad första gången, blir det aldrig mera köpemarmelad. Det är ju så enkelt och så mycket godare med egenkokt. Blodapelsin låter gott att ha i!

    Ha en skön helg.

    SvaraRadera