Följ min blogg med bloglovin

måndag 2 maj 2011

Trassel med falafel

Till middag idag skulle vi göra falafel, det är något som både vuxna och barn tycker om. Tyvärr vart det mer trassel än falafel idag, detta eftersom jag bestämde mig för att testa ett nytt falafelrecept.

Konstaterar så här i efterhand att det är bättre att fortsätta med det gamla beprövade falafelreceptet, visst vart smaken bra med det nya receptet, men när jag skulle fritera mina falafel, föll dom bara isär, och när jag försökte steka dom i stekpannan istället, vart det mer än sörja än några falafels..

Till sist rullade jag bollarna i mjöl och ägg samt ströbröd (det lilla jag nu hade hemma)
Då höll dom i alla fall att friteras, men eftersom det tog slut på ströbröd vart det väldigt bleka falafels.


Pitabröden gjorde vi själva, dom vart väldigt goda!
Receptet hittar ni här!

/Mattias

3 kommentarer:

  1. Ibland blir det inte alls som man har tänkt sej och då gäller det att kunna tänka om:)

    SvaraRadera
  2. Falafel har jag inte testat att göra själv, men det är ju så gott!

    SvaraRadera
  3. Jag kan erkänna att jag aldrig i mitt liv ätit falafel. Det verkar ju uppenbarligen som om jag missat nåt gott! Jag som har en fritös och allt!

    SvaraRadera