Följ min blogg med bloglovin

torsdag 22 september 2011

Kycklingsoppa

Veckans soppa blev en nykomling med tomat och kyckling.

Den var riktigt snabb att sno ihop och god blev den också även om den inte såg mycket ut för världen.


Kycklingsoppa med tomat som vi gjorde den

2 kycklingfiléer
1-2 äpplen
1 gul lök
smör eller margarin
1 msk curry

2 fp passerade tomater á 400 g
1 dl vatten
2 ½ dl grädde
2 grönsaksbuljongtärningar
1 gnutta socker

salladskrydda
salt och peppar


Strimla kycklingen. Skala, kärna ur och strimla äpplet. Skala och hacka löken. Fräs allt i smör och curry i en gryta. Rör i peppar, salladskrydda, tomater, vatten, grädde och buljongtärningar. Låt soppan koka några minuter. Smaksätt med socker och salt.

Receptet kommer från Arla och det är många som kommenterat receptet där, bland annat den här roliga kommentaren: 

Jag hade varken kyckling, grädde, passerade tomater, buljong, lök eller curry, så jag värmde vatten, strimlat äpple och sen kryddade jag det med salt, peppar och persilja. Jag tyckte att den blev lite för blaskig och smaken var inget vidare heller.

Ha, ha! /Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar