Följ min blogg med bloglovin

måndag 17 september 2012

En balja rött

Vi dricker alltid te, sommar som vinter och vår som höst, men nu när det är riktigt blött och grått ute passar det extra bra att krypa upp i soffan med en stor kopp gott te!

Vi har har favoriter, men testar andra smaker då och då.

Här är det Brunkullans Roobios Blåbär Vanilj.
 
 
Vi har tidigare haft deras "vanliga" röda te och det smakar Jenka, om ni minns tuggummit? Det kanske finns fortfarande, men när vi var små fanns det 50-öres tuggummin och Jenka och Shake var de bästa. :)
 
Nu är jag inte tio år längre och vill helst inte att teet ska smaka bubbelgum.
 
Det röda Blåbär och Vanilj smakade också tuggummi till en början, men när det svalnat något och blivit drickvänligt så smakade det betydligt godare. Någon riktig favorit lär det dock inte bli.
 
God kväll!
 
M+Å
 

2 kommentarer:

  1. Svårt att hitta riktigt goda teer tycker jag! Vad man inte vill ha är ju alla dessa fantasifulla smaksättningar som bara är just aromämnen - de har en tendens att smaka konstlat. Men det finns absolut fina sorter som är ljuvligt goda.
    Är också en tedrickare, till frukost och innan läggdags - så det går ju åt en del:-)

    SvaraRadera
  2. Jag är nog periodare vad det gäller te. Jag dricker det mest på hösten och vintern, då det är kallt ute. Ha en fin dag!

    SvaraRadera