Följ min blogg med bloglovin

fredag 3 september 2010

Sommarminnen

Just nu har vi knappt något kök.
Vi har spisen kvar och kylskåpet står i ett annat rum så vi svälter inte, men det inbjuder inte direkt till matlagning.

När vi var i Italien i somras så besökte vi bland annat Siena.

Det var en jättemysig stad med pastellfärgade fasader i kvällsolen.

Vi åt på en av restaurangerna på Sienas torg Piazza del Campo, av många kallad ett av världens vackraste torg!

Vi var ganska trötta efter en heldag på vift och hungriga. Personalen verkade inte tycka att det var så där jätteroligt att jobba där så det kändes sådär innan vi hade fått in maten.

 Jag valde ugnsbakad aubergine med mozzarella och tomatsås och det var gott! Det var faktiskt det godaste jag åt på hela resan! Så trots trötthet och tråkiga miner så blev det ett bra minne.



Så enkelt och så gott som så ofta i det italienska köket.

Ja, jag sitter här och drömmer om sommaren och underbara Toscana. Egentligen skulle jag ha kommit hem från jobbet nu och raskt jobbat på med nya köket, men jag har legat hela dagen och kurerat mig och jag fortsätter nog med det resten av dagen... :(

/Åsa

1 kommentar:

  1. åh, siena var vi för ett par år sedan, vi intog gelato på torget, vill också minnas att det var den godaste glass jag ätit... :-)

    SvaraRadera